Nejlevnejsisport.cz Nejlevnejsisport.cz 596 633 216
Poradna Vše o nákupu O nás Kontakty
/
Tipy na dárky Akce Výprodeje

Pulsmetr - tréninkové zóny, aneb jak trénovat a péče o hrudní pás

Úvod

Základní informace o pulsmetru a jeho výběru jste se již dozvěděli v předcházejícím článku. Nyní se podíváme na takzvané tréninkové zóny, jejichž prostřednictvím se dozvíte, jak s pulsmetrem trénovat vzhledem ke způsobu využití. Dále se budeme zabývat údržbou hrudního pásu a některými radami v případech, kdy vám hrudní pás přestane fungovat.

Co jsou tréninkové zóny, aneb jak s pulsmetrem trénovat

Možnost nastavení tréninkových zón patří do výbavy většiny pulsmetrů. Zjednodušeně se dá říci, že to jsou intervaly hodnot srdeční frekvence, ve kterých bychom se při tréninku měli pohybovat. Pulsmetr vypočítává tréninkové zóny automaticky s pomocí maximální tepové frekvence a dalších údajů, které se zadávají - vlastní hmotnost, věk, pohlaví. Pulsmetry obvykle pracují s třemi základními tréninkovými zónami:

První zóna - lehká zátěž

Jedná se o tréninkovou zónu charakterizovanou intervalem o hodnotě 60 - 70 procent vlastní maximální tepové frekvence. Lehká zóna vám zajistí nejvyšší efektivitu spalování kalorií a celkových tělesných tuků. V lehké zóně se udržíte cvičením s ne příliš intenzivní aktivitou, jako je například pomalý běh. Jedná se o ideální tréninkovou zónu pro sportovce, jejichž primárním cílem je hubnutí. Dále je tato zóna vhodná pro začínající sportovce nebo sportovce, kteří se vrátili k tréninku po delším zranění.

Druhá zóna - střední zátěž

Střední zóna se pohybuje v rozmezí 70 - 80 procent maximální tepové frekvence jedince. Spalování tuků je při pohybu v této zóně o něco méně efektivní, více se však zvyšuje kondice jedince, zejména činnost srdečního a dýchacího systému. Intenzivnější zátěž nutí organismus spalovat energii rychleji, přičemž k tomu také potřebuje rychleji určitou energii dodat, k tomu jsou více využívány také zásoby cukrů, z tuků je to pak o něco menší porce. Druhá zóna je vhodná pro zvyšování kondice sportovce.

Třetí zóna - těžká zátěž

Těžká zátěž je zóna pohybující se v intervalu 80 - 90 procent vaší maximální tepové frekvence. Jedná se o trénink ve vysoké zátěži, který se doporučuje praktikovat cíleně pouze v kratší době (například jej zařazujeme v intervalovém tréninku). Takový trénink probíhá v oblasti kolem anaerobního prahu, přičemž tréninkem postupně dochází k posunu tohoto prahu výše. Tím se zvyšuje adaptace a srdečního a dýchacího systému na vyšší zátěž.

Péče o hrudní pás

Chcete-li, aby vám váš hrudní pás vydržel co nejdéle, budete o něj muset správně pečovat. Je nutno vzít v potaz, že hrudní pás nelze vypnout manuálně, spouští se automaticky vždy, pokud jej přiložíte k tělu. Vypíná se po patnácti minutách nečinnosti automaticky. Pokud je však pás umístěn ve vlhkém prostředí (například v mokrém ručníku a podobně), může být jeho vypnutí potlačeno. Po použití proto hrudní pás řádně omyjeme čistou vodou od potu, uložíme na suché bezpečné místo a odepneme textilní popruh. Popruh pak můžete vyprat.

Nefunguje mi hrudní pás, co mám dělat?

Zákazníci se na nás často obracejí s tím, že jim nefunguje hrudní pás. Proto uvádíme některé rady, které vás od kontaktování prodejce mohou ušetřit:

Baterie

Pokud je vaše baterie příliš slabá, může se stát, že přístroj není schopen přenášet signál k hodinkám, signál je totiž příliš slabý. To poznáte obvykle tak, že displej svítí slaběji. Zkontrolujte proto baterii v hrudním pásu. Vybitá baterie bývá velmi často důvodem nefunkčnosti hrudního pásu, aniž bychom si to uvědomili.

Kontakty

Zkontrolujeme, zda se vložená baterie dotýká kontaktů. Často se při výměně stane, že zákazník kontakty poškodí nebo je ohne, energie se pak do přístroje nemá jak přenášet.

Upnutí hrudního pásu

Zkontrolujeme, zda je hrudní pás řádně nasazen. Hrudní pás musí být v těsném kontaktu s kůží. Muži se silně ochlupeným hrudníkem mohou mít problém s vodivostí, doporučuje se buď část hrudi oholit či zkrátit nebo dané místo před použitím lehce navlhčit.

Zasolení hrudního pásu vlivem potu

Zkontrolujeme, zda pás není zasolený. Po dlouhém používání a náročných trénincích, kdy dochází k vysokému pocení, se může na povrchu hrudního pásu vysrážet vrstva solného povlaku, čímž dochází k omezení vodivosti. Dotykové plochy v tomto případě omyjeme čistou vodou.

Rušení signálu

Pokud se ve vaší blízkosti nachází jakýkoliv zdroj silného elektromagnetického vlnění, může docházet k rušení signálu, který je přenášen mezi hrudním pásem a hodinkami.

Pokud vám nepomohl ani jeden výše zmíněný krok, kontaktujte prodejce a požádejte o reklamaci.

Přečtete si také další článek týkající se pulsmetrů a jejich výběru:

Jak vybrat pulsmetr - váš skvělý pomocník k efektivnímu tréninku a zdravému životnému stylu.

Nebo přejděte rovnou do kategorie Pulsmetry na našem e-shopu.