Nejlevnejsisport.cz Nejlevnejsisport.cz 596 633 216
Poradna Vše o nákupu O nás Kontakty
/
Tipy na dárky Akce Výprodeje

Proč a jak používat steppery

Na začátku nákupu zvažte, jak často hodláte stepper používat. Pokud si i při cvičení potrpíte na patřičnou míru pohodlí, doporučujeme steppery s držadlem. Sportovci, kteří se neštítí dřiny, bohatě vystačí s klasickými mini steppery, ty méně náročné dostatečně zabaví nastavitelné fitness schody. Pro občasné "stepování" by měly postačit i jednoduché modely bez computeru. Pokud však hodláte zpevňovat svalstvo či snižovat váhu, bez computeru, jenž zobrazuje čas cvičení, počet kroků a spálených kalorií, se neobejdete. Neméně důležité je měření tepové frekvence, kterou je rovněž vhodné kontrolovat.

Některé modely (např. LEG TRAINER MASTER) si pro své funkce a svalové zaměření oblíbí zejména ženy, u jiných oceníte také jejich hydraulické tlumiče. Naše steppery bez problémů unesou sportovce vážící až 100 kilogramů (tento váhový limit  rozhodně nepřekračujte). Pokud jde o výšku, žádná omezení se v podstatě nekladou.

Jak cvičit na stepperech

Zásady správného cvičení na stepperech se v základech neliší od posilování na jiných posilovacích strojích. Steppery procvičí zejména vaše hýžďové svaly, ramena, stehna a lýtka. Proto se zvláště na tyto svalové partie zaměříme při nejméně 5minutovém strečinku, kterým cvičení na stepperu zahájíme i zakončíme.

Je vaším cílem hlavně zhubnout? Pak zvolte slabší odpor šlapání a vyšší frekvenci kroků. Pakliže chceme také rýsovat postavu, nastavujeme silnější odpor šlapání s menší frekvencí kroků.

Vaše váha by měla být během cvičení plynule přenášena z jedné nohy na druhou, aby nedocházelo k přetížení jedné poloviny těla. Zatěžované hýžďové svaly uvolňujeme průběžnou změnou postoje při šlapání (snazší u modelů s držadlem či řídítky).
Pokud jde o frekvenci cvičení, mějte na paměti, že vaše tělo začíná spalovat tuky teprve po 20 minutách cvičení. Váš trénink ponese to pravé ovoce, když bude trvat ideálně 40 minut s frekvencí cca 2krát až 3krát týdně.

Začátečníci by měli určitě intenzitu tréninků postupně zvyšovat a dostat se do optimální fyzické kondice.

Nahlédněte do široké nabídky stepperů na našem e-shopu.