Nejlevnejsisport.cz Nejlevnejsisport.cz 596 633 216
Poradna Vše o nákupu O nás Kontakty
/
Tipy na dárky Akce Výprodeje

Jak trénovat box, jaké jsou jeho výhody

Jak trénovat box?

V následující části si uvedeme některé základní rady týkající se trénování boxu. Tyto postřehy jsou přebrány od samotných trenérů boxu. Z hlediska filosofie trénování boxu je nutno poznamenat, že box je sportem velmi univerzálním a poměrně jednoduchým, určeným pro široké vrstvy obyvatelstva. Pro box je nutná zejména velmi dobrá fyzická kondice. Boxerský trénink zahrnuje kromě silových cviků také hodně gymnastických cviků a různých technik na zdokonalování rovnováhy. Všeobecně je nutná obecná tělesná příprava, která vám zpočátku zabere značnou porci tréninku, konkrétně asi 50 procent celého tréninkového času. To bývá často důvodem, proč začátečníci předčasně s boxem končí. To je velká chyba, je nutno vydržet a tuto důležitou část tréninku poctivě absolvovat. Uvidíte sami, že se pak budete cítit skvěle po fyzické a psychické stránce, a nabytou formu také výborně zužitkujete při pilování techniky.

Základem tréninku boxu je tedy rozvoj pohybových dovedností, gymnastika a akrobatické cviky (přemety, kotouly a podobně). To zajišťuje zpevnění těla, posílení a zlepšení hybností kloubů a svalů. Nedílnou součástí je atletický trénink, který zajišťuje obecné zvýšení fyzické kondice a síly. Zahrnuje běh, skoky přes švihadlo a podobně.

Jak zhruba vypadá trénink boxu?

Na začátku tréninku je důležité zahřátí organismu aerobním cvičením, konkrétně během nebo skoky přes švihadlo (například 20 a více minut v kuse). Obvykle následuje strečink. Pak už může následovat trénink techniky, a to jak údery do boxovacího pytle, tak trénink ve dvojících proti sobě ? tak zvaný sparing. To všechno je navíc průběžně prokládáno silovým tréninkem (kliky, sklapovačky, dřepy, hody, posilování a tak dále).

Pro koho je box určen a jaké jsou výhody boxování?

1

Box je určen pro všechny od věku zhruba dvanácti let. Trénink boxu je velmi všestrannou záležitosti, kdy se kombinuje silový trénink a atletický trénink. Box je tak velmi dobrý pro obecné zvýšení kondice a může být výborným nástrojem pro hubnutí. Boxování má značně pozitivní vliv na srdeční a cévní systém, stejně jako na další systémy organismu. Velmi pozitivně působí také na psychiku, po každém tréninku se vám do krevního řečiště dostane značné množství endorfinů a jiných takzvaných hormonů štěstí, které vám budou pomáhat bojovat proti stresu. Dá se říci, že trénováním boxu můžete s velkou výhodou přispět k vlastnímu zdravému životnímu stylu. Jedná se o velmi náročný sport, při kterém spálíte značné množství kalorií.

Box slouží jako dobrý nástroj pro nácvik sebeobrany a výraznému zvýšení sebevědomí. Zde je nutno dát velký pozor, aby toto sebevědomí nebylo příliš velké a nabyté schopnosti nebyly zneužívány. Trenéři by všem boxerům měli důkladně vštípit filosofické zásady bojových sportů, aby nebyli zbytečně napadáni nevinní lidé a podobně.

Přečtete si také další články týkající se boxu a výběru jeho vybavení

Jak vybrat boxerské rukavice a jak je udržovat

Začínáte s boxem. Co byste o něm měli nejprve vědět

Nebo přejděte rovnou do kategorie Box na našem e-shopu.